Logopedická péče (diagnostika a terapie) při vadách a poruchách řeči:
- Opožděný vývoj řeči
- Dyslalie (vadná výslovnost hlásek)
- Dysfázie (ztížená schopnost naučit se verbálně komunikovat)
- Kotavost
- Breptavost
- Afázie (přerušený vývoj řeči, ztráta řečových schopností po cévních mozkových příhodách, po úrazech hlavy)
- Mutismus (útlum řečové komunikace)
- Rinolalie (v důsledku anomálií mluvidel, rozštěpů)
- Vady a poruchy sluchu
- Obtíže s komunikací u osob s mentálním postižením
- Dysartrie (obtíže s komunikací u osob s tělesným postižením, DMO)
- Kombinované vady
Logopedické vyšetření:
K přihlášce na pedagogické školy střední, vysoké.
Konzultace:
Jednorázové sezení, poradenská činnost. Stimulace vývoje řeči.
Prevence:
Primární - stimulace vývoje řeči dítěte
Sekundární - např. předcházení koktavosti u dětí s vývojovou neplynulostí.
Terciální - např. Předcházení dalšímu negativnímu vývoji, dalším negativním důsledkům vady řeči.
Forma péče:
Terapie probíhá individuálně, u dětí s instruktáží doprovázející osoby, nejlépe rodiče.
Délka jednoho sezení se odvíjí od druhu a stupně řečové vady, rozmezí 20 až 45 minut.
Věk pacienta:
Logopedická péče je poskytována dětem, mládeži i dospělým osobám. Lze zahájit v každém věku.